Avansert søk


Stian Andersen vant åpningssingel


Foto: Jon Sveindal - Bridge i Norge
Stian Andersen(bildet) vant velkomstturneringen fredags kveld.

Velkomstturneringen ble vunnet av Stian Andersen, Lillehammer BK foran Erik A. Eide, København. Tredjeplassen gikk til Nils-Otto Eliassen, Kongsvinger BK. Vi gratulerer!

Sluttresultat finner du her

Bilde av pallen finner du under les mer...

Utvidelse av 1. divisjon

Utvidelse av 1. divisjon

Styret i NBF vedtok i styremøte 12.-13. mars å utvide 1. divisjon til tolv lag fra...

Tap med 2 imp mot Tromsø i 6. runde!

Så var det exit for siste Grandlaget i årets NM for lag. Det blir første finale på 3 år uten BK Grand i det gode selskap. 2 fattige imp - og hvor mye er det? Det er fra 50-80 poeng, eller den ekstra beita, eller det du kan miste på et agressivt utspill osv. osv.

Tommys (bilde) rapport hjem var omtrent slik: Vi lå bak med 28-35 etter første omgang og hadde et par tre spill der vi kunne gjort den hele store forskjellen. I andre omgang hadde vi også nok av spill til å hente 2 nødvendige imp, derfor føles det bittert akkurat nå.

Med andre ord en tett kamp, og vi får bare ønske Tromsø lykke til videre.

Re: Endring av NM par?

Svar til: Endring av NM par?

Utvidelse av 1. divisjon - Update

Et lite døgn var Adam i paradis, helt til Mr Skjæran, på forbundskontoret, kunne informere oss om at det desverre var gjort en regnefeil når han kunne glede oss med at vi ikke rykka ned. Regnefeilen var selvfølgelig ikke i vår favør og vi må belage oss på 4. divisjon fra neste år.

-- -- --

NBF har besluttet å utvide 1. divisjon til 12 lag. Det kan du lese mer om her.

For BK Grand, lag Haram ble de som en av 2 beste 8ere i 3 divisjon forskånet fra å rykke ned. Da er skjebnen og kortgudene på vår side. Laget rykket ned, men fant allerede søndagskvelden at det var begått en revoke i kampen mot laget som rykket opp og som svinget hele 27 imp. Dette ble meldt forbundet mandag. Alle var enige om fakta (også personen som revokerte) men ved behandling i TurneringsUtvalget ble det avslag fordi det hadde gått for lang tid. Dette svinga 7 VP og da kan alle tenke seg hvor surt det var å rykke ned med 1 VPs disfavør til neste lag oppover på listen. Nå er alt det glemt og vi gleder oss til neste års divisjonsspilling.

Diskusjonsforum på forbundets sider - engasjer dere!!

Dette er gode nyheter for alle bridgepolitikere, systemfreaker, kranglefanter og så videre..... Nå har dere fått en arena der dere kan diskutere bridge med likesinnede. Stedet er Forum og fremgangsmåten for å logge seg på og delta i diskusjonene er beskrevet her. (Vi legger også ut Forumet under link her på BK Grand under Litteratur/Magasiner og under Norske sider.)

Kort fortalt er brukernavnet ditt det samme som medlemsnummeret ditt. Regsitrer inn dette på brukernavn og trykk på glemt passord, så får du et skjermbilde der du legger inn e-mail adressen din. Dersom denne finnes i forbundet får du tilsendt mail med videre forløp. Enkelt og greit. Dersom forbundet ikke har mailadresse på deg må du sende en mail til Harald Skjæran. Men - alt dette leser du om i linke over....

Kom igjen og engasjer dere nå.... ! Dette er helt i startgropa og bør kunne bli veldig bra.

Den hotteste diskusjonen akkurat nå er om hvordan forbunde bør avvikle NM-par for fremtiden.

Dramatisk sisterunde avgjorde både Mester og A-pulja!

Hogstad - Øberg stakk av med seieren da Farstad - Hantveit feilet på oppløpet og måtte seg seg forbigått i sisterunde. Sluttresultatet finner du her


Sondre Hogstad - Andre Øberg vant mesterpuljen.

Reidun Margrethe Hansen - Virginia Chediak snek seg såvidt forbi paret som har lengst fartstid på Olrud, Erling Brekka - Terje Lobben. Erling og Terje har spilt hver eneste Olrudpåske siden starten og det med hverandre! En uslåelig rekord!


Fra venstre: Hotell direktør Hans Erik Andreassen, Reidun Margrethe Hansen, Virginia Chediak og turneringsleder Kenneth Syvertsen. Sluttresultatet finner du her

Ole Egil Amundsen - Rolf Gunnar Eriksen vant B-puljen.